obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
andere dns instelbaar?
bertbadkuip
Sinds gisteren willen sites niet snel laden,soms pas na 40 a 50 seconden vervolgens laad hij dan wel snel in. Ook speedtest geeft 79 a 80 bmits aan(glasstart 75 mbit)
Div zelf geprobeerd zoals alles herstarten alle utp kabels getest met utp tester. Betreft hier net werk met 1 router cisco linksys e1200, 1 pc met windows 7 bedraad, 1 pc met windows vista bedraad,1 nas, 1 switch cq draadloos toegangspunt en 1 netbook met windows 7 starter. Uiteraard ook nog div tablets en foons.
Mijn gedachte ging meteen al uit naar dns problemen maar toch op verzoek van de helpdesk heel het huis volgehangen met kabels, dwz 1 pc rechtstreeks op het glasmodem.
Ook nu was het probleem aanwezig en is er een ticket aangemaakt, men verdenkt o.a de modem of modempoort of inderdaad iets met dns omzetting.Mijn vraag is nu omdat ik thuis moet werken en dit rete irritant is of dat het mogelijk is om gebruik te maken van een andere dns server dan die van caiway? Ik wil eigenlijk alles zo veel mogelijk aan laten staan omdat ik niet weet wanneer er aan mijn verbinding gaat worden gewerkt m.a.w heb geen zin om te gaan experimenteren als het toch niet lukt, Weet iemand dit?
 
Bakstenen
Sommige sites zoals de Telegraaf hebben dit probleem op dit moment dus zullen er ook wel meer zijn, maar heb je al je modem minimaal 15 min uitgezet? en ook je router uitzetten
 
bertbadkuip
allemaal al meerdere malen gedaan,het blijft traag,maar speedtest bijna altijd wel snel 3689476567
 
Bakstenen
hoeveel snelheid moet je eigenlijk hebben?
 
bertbadkuip
75 mbit, is het oude glasstart abbo
 
Bakstenen
dan is de cai niet het probleem maar zit het in je pc ,je kan proberen om een systeemherstel te doen naar de dag dat het wel snel was ,ook eerst de browse geschiedenis leegmaken, welke browser heb je? ik werk tegenwoordig met Chroome IE had ik ook steeds problemen
 
bertbadkuip
Zojuist werd er gebeld door caiway, er zijn inderdaad problemen met dns omzetting bij sommige mensen, dit wordt nog uitgezocht. De oplossing voor nu was om in de netwerkadapter ip6 uit te schakelen, dit wordt nog niet gebruikt maar schijnt bij sommigen problemen te geven. Heb het op 3 pc's uitgezet en allemaal doen ze het nu wel goed. Dat de pc de boosdoener was had niet gekund want er zijn in totaal 3 verschillende pc's aangesloten geweest rechtstreeks met allemaal hetzelfde resultaat.Ik draai trouwens iexporer en niet chrome. Maar toch bedankt voor het meedenken Bakstenen.
 
Bakstenen
die staat al in mij pc uit ,maar goed dat het is opgelost
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'andere dns instelbaar?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Openstellen caiway glas voor andere providers CaiWay/Delta Glasvezel algemeen (waar beschikbaar, ervaringen) : 32 10 feb 2020
Humax 5050c of een andere Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 12 02 dec 2018
Verzenden mail mislukt na verplaatcing PC naar andere locatie Instellingen software : 6 21 aug 2016
geen andere kanalen bekijken Storing : 4 10 jun 2016
Hoe andere glasvezelrouter? Eigen netwerk : 2 23 mrt 2016
Advertentie