obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over CaiWay/Delta? Post hier je CaiWay/Delta klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
malden glasvezel caiway
2fast4u
Zooooo


Ik zou al lang gebruik kunnen maken van glasvezel dienst van caiway maar ja ik krijg de hele tijd te horen dat coax niet aangesloten is op mijn adres.. Het gaat om een nieuwbouw woning waar al coax binnen was en op 12 mei alles klaar was met de leg in Malden dus ik kreeg glasvezel en coax nog een keer binnen!! Dus ik ben hier achter aan om te zien wat er miss is dat het zo lang duurt! Ik bel met Caiway en hun zeggen dat hun van CIF niet binnen hebben dat ik dat al heb maar ik heb zelf CIF gebeld ( die zeiden dat alles OK is) en de gemeente Heumen die lacht over hoe kan dat Caiway zo slecht doet terwijl alles al klaar is??! ( wacht nog op de telefoon van Gemeente Heumen). op de website van caiway stond eerste medio juni daarna telefoniste zei zeker per 1 Juli! En nu..dus met de telefoniste van Caiway gebeld en die zegt dat het 6-12 weken gaat duren! Nou eerlijk als het zo lang nog gaat duren dan ga ik zelf de kabels weer eruit zetten op straat want het gaat te lang en Caiway doet het hier heel erg slecht in!

owja die diensten heb ik zelf al in september besteld want ik wou het z.s.m!

Hier is nog een keer de coax aansluiting

img_20140623_091812r4j2t
img_20140623_135127e5jj4

Ik heb al contact met de webcare hier maar ja de email waar ik heen moest sturen was nooit aangekomen moest weer ergens anders sturen communicatie 0 !

Dus lieve Caiway wat is er aan de hand???




Vraag niet naar mijn postcode want die hebben jullie al gekregen.
 
rhuijben
Ik vermoed dat wat jij coax 2 noemt eigenlijk de binnenhuis aansluiting naar je tv (en mogelijk andere aansluitingen is). Wat je ADSL noemt is je KPN isra punt. Daar kan je inderdaad een ADSL modem op aansluiten, maar het is eigenlijk gewoon het eindpunt van de 4 draadjes naar de KPN centrale. Tot daar is het de verantwoording van KPN, daarna van jou.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een straataansluiting opgeleverd wordt in zo'n rond doosje. (In een apartement zou misschien wel kunnen)

Datzelfde is eigenlijk het geval met de coax en glasvezel punten van CIF/Caiway. Met de juiste aparatuur er tussen kan je dat dan doorpluggen op je huisinstallatie.

Doordat de stekkers ongeveer het zelfde zijn lijken de in-huis en buiten-huis stekkers nogal op elkaar (vooral kabel en telefoon), maar je hebt ze echt nodig om ze aan elkaar te kunnen aansluitern.
 
2fast4u
de ronde hier is de info van

1233jkoa

is een oude lijn (KBG) maar goed nieuwbouw dus nooit gebruikt omdat hun overgenomen zijn door CIF en alles weer in moest
 
2fast4u
en??
 
Adios
Die media converter gebruikt Caiway niet. Caiway geeft alleen over de glasvezel IPTV. Vandaar dat het niet doorgaat. Wel hou je DVB-C op de reeds aanwezige coaxkabel.
 
2fast4u

Quote

4K schreef:

Die media converter gebruikt Caiway niet. Caiway geeft alleen over de glasvezel IPTV. Vandaar dat het niet doorgaat. Wel hou je DVB-C op de reeds aanwezige coaxkabel.


??? maar dat is niet mijn vraag ik kan dat kabelmedia ook gewoon eruit snijden.. maar alles zit er in van glasvezel en coax al.. maar toch geen diensten van caiway??? waarom?
 
frank32
er kunnen twee dingen aan de hand zijn:

1. in de database met nederlandse adressen waar caiway kan leveren, mist per ongeluk jou adres. als het een nieuwbouw adres is, kan het ook zijn dat de database nog niet correct bijgewerkt is. In dit geval moet je de klantenservice bellen, want zij kunnen buiten de adressendatabase om een bestelling aanmaken.

2. jij zit in een gebied waar caiway nog bezig is met het aanleggen van glasvezel. Pas als in een hele gemeente de glasvezel aangelegd is, start caiway met het leveren van diensten. Dus alle huizen van Malden (ook de flats etc. en de huizen in het buitengebied). Na de laatste aansluiting kan het nog wel enkele maanden duren, voordat je kunt bestellen.
In die maanden wordt er getest. Misschien frustrerend dat je langer moet wachten, maar altijd nog beter dan dat je een haperende verbinding hebt.

Probeer eens wat andere postcodes in Malden en probeer eens wat andere adressen in je straat. Is daar al wel levering van glasvezelpakketten mogelijk? Dan weet je of je één of twee bent.
 
2fast4u

Quote

frank32 schreef:

er kunnen twee dingen aan de hand zijn:

1. in de database met nederlandse adressen waar caiway kan leveren, mist per ongeluk jou adres. als het een nieuwbouw adres is, kan het ook zijn dat de database nog niet correct bijgewerkt is. In dit geval moet je de klantenservice bellen, want zij kunnen buiten de adressendatabase om een bestelling aanmaken.

2. jij zit in een gebied waar caiway nog bezig is met het aanleggen van glasvezel. Pas als in een hele gemeente de glasvezel aangelegd is, start caiway met het leveren van diensten. Dus alle huizen van Malden (ook de flats etc. en de huizen in het buitengebied). Na de laatste aansluiting kan het nog wel enkele maanden duren, voordat je kunt bestellen.
In die maanden wordt er getest. Misschien frustrerend dat je langer moet wachten, maar altijd nog beter dan dat je een haperende verbinding hebt.

Probeer eens wat andere postcodes in Malden en probeer eens wat andere adressen in je straat. Is daar al wel levering van glasvezelpakketten mogelijk? Dan weet je of je één of twee bent.


Ja dacht ik ook maar het is een oude adres dus heeft niks met nieuwbouw te maken omdat huizen hier vroeger ook stonden maar ja eerste kreeg ik te horen dat ik geen coax in huis heb nu krijg ik te horen dat mijn adres en nog een adres niet kunnen leveren omdat er problemen zijn met CIF terwijl CIF zei dat er geen problemen waren en nu zeggen hun weer na 1xxx keer gebeld krijg ik via coax voor de komende 1-2 maanden internet en hun diensten totdat hun hier iets moesten omstellen.. na ja hadden ze vroeger gezegd en niet tegen mijn zeggen dat ik geen coax heb.. na ja afwachten want zelf moet ik meer dan 20 huizen helpen met bestellen en ik zou voor hun moeten testen... na ja ga ik vanuit dat alles goed komt.. ik wacht ff af even kijken hoe coax het doet met 25 mbps..
 
2fast4u
nu krijg ik via de coax internet tot dat het via glasvezel kan.. heb de box met modem en Humax box binnen wil het aansluiten kan het niet want de splitter is een F-stekker en de aansluit punt is F-schroef connector.. Ik bel naar Caiway.. hun zeggen ik moet er voor zorgen dat ik een RF-stekker moet hebben??? hoezo?? internet coax alles is van jullie en de aansluiting spullen wat ik binnen kreeg ook waarom moet ik zelf voor nog meer dingen zorgen?? Het is het zelfde als ik friet koop bij een friet tent en thuis zelf moet bakken terwijl ik het gekocht heb om meten te eten,.. wtf...oke nu begin ik langzaam zorgen te maken over caiway.. gaat slechte kant op..owja jullie hebben best veel mensen aan de telefoon die niet echt veel van aansluiting weten..

Die zegt alles wat ik in de box heb kan ik het aansluiten om internet te hebben nog een keer ''ALLES'' en ik vraag maar waarom past het niet?

omdat ik een RF-stekker moet hebben?? WTF??

1lqkde

2yijrv
Gewijzigd door 2fast4u op 02 juli 2014, 16:09
 
Bakstenen
waarom moet Caiway daarvoor zorgen? en inderdaad je heb alles om internet te krijgen want caiway gaat niet verder als de meterkast, en een RF stekker is wel beter als die andere troep.
Aan de andere kant heb je een punt want bij de glasaansluiting kreeg ik een UTP kabel erbij
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'malden glasvezel caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Caiway slechte routes? Storing : 1 18 jan 2024
Amino aria 7x naar Caiway omzetten CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 22 dec 2023
Zender van de maand Caiway Interactieve TV, Pay Per Event : 122 11 dec 2023
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kijken zonder kastje bij Caiway en Delta Interactieve TV, Pay Per Event : 18 08 jul 2023
Advertentie