obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Samsung Smart TV opneem mogelijkheden
Dave
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe TV: een Samsung HU7500 (2014 model). Via een receiver zit het Caiway Humax kastje daaraan gekoppeld (zonder smartcard aangezien ik nog geen extra pakketten heb ).

De IR extender van de TV is aangesloten en daardoor kan ik nu succesvol de Humax bedienen met mijn Samsung Smart control AB. De Tv beschikt nu ook over externe USB opslag welke volgens de prestatietest snel genoeg is voor de opneem mogelijkheden van de tv.

Dan nu mijn vraag:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ook daadwerkelijk iets op kan nemen via de Samsung TV. Deze blijft namelijk aangeven dat de zenders geen digitale zenders zijn..

Heb je hier dan juist een CAM module met kaart van Caiway voor nodig? Wordt dit probleem verholpen als ik in juli een glasvezelverbinding met Entone kastje krijg?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gewijzigd door Dave op 26 mei 2014, 11:52
 
rhuijben
De standard opname functies in de Samsung TVs zijn voor zover ik weet alleen beschikbaar als je de tuner(s?) in je TV gebruikt.

Het basispakket van Caiway kan je hier vermoedelijk gewoon mee bekijken.

Bij zowel de Humax als de Entone wordt je TV alleen als weergave device gebruikt en is de harddisk functie niet beschikbaar.
(Ik betwijfel of er legale mogelijkheden zijn om opnames van standard HDMI signalen te maken... Verwacht ze in ieder geval niet in een gewoon device)
 
Dave
Dus als ik je goed begrijp moet ik voor deze functionaliteit de coax kabel op de TV aansluiten en het Humax kastje daarmee omzeilen? Dan herkent de TV wel dat het digitale zenders zijn en zou de opname functionaliteit moeten werken?

Hoe gaat dat straks in zijn werk met de glasvezelverbinding via UTP? De TV is aangesloten vis UTP, betekend dat, dat ik straks zowel via de Entone kan opnemen als via de TV?
 
rhuijben
Je TV kan niet overweg met het digitale/glas signal van Caiway. Je kan die echter gewoon op de kabel gekoppeld laten als je straks glas gaat gebruiken wanneer je op een Caiway kabelnet zit.

De Entone kan alleen overweg met glas en produceert beeld voor een aangesloten scherm. Als die Entone een opname mogelijkheid heeft -is abonnement gebonden nu geloof ik- staat dat los van de mogelijkheden in je tv.
 
Migow
Let wel op dat als je de coax in je samsung tv hebt zitten en gebruik maak via de ingebouwde tuner je niet zonder meer een programma kan opnemen terwijl je een ander programma op zelfde moment wilt kijken. Je samsung smart tv heeft volgens mij maar 1 tuner geschikt voor DVB-C Heb hier ook een smart tv en een entone kastje waar ik evt mee kan opnemen. Maar kijk gewoon via de coax rechtstreeks gekoppeld op tv. Dan heb je tenminste ook uitzending gemist en rtl xl wat caiway al een aantal jaren beloofd via glas. En je hebt maar 1 ab nodig. Kortom via coax kijken heeft alleen maar voordelen maar dat is mijn mening.
 
Dave
Bedankt voor de antwoorden. Wanneer in de zomer glasvezel (incl. Entone) komt zat ik zelf aan een vergelijkbare situatie als jou te denken:

Ik sluit het Entone kastje via UTP aan en vervolgens via HDMI aan de receiver. Ik laat de coax kabel dan in de tv aangesloten, klopt het dan dat ik op Source TV gewoon tv kan kijken via de kabel en het On TV platform van de HU7500 daarmee 'samenwerkt' en dat ik via de HDMI source tv kan kijken en opnemen vanaf de Entone? Waarbij je dus de mogelijkheid krijgt om zowel op de TV via coax als op de Entone via UTP zenders op te nemen?

Als die situatie inderdaad mogelijk is zou ik dus tv kijken via de coax/on TV optie waarbij pauzeren en bufferen mogelijk is.. En zou ik de Entone gaan gebruiken om een andere gewenste zender op te nemen.
 
rhuijben
Ja, klopt helemaal.

Ik heb nu ongeveer diezelfde situatie hier met mijn oude DVB-C PVR. Ik neem (nog) geen tv via glas af; alleen internet en telefoon.
 
Adios
Samsung heeft ook televisies met dubbele tuner tegenwoordig.
 
Migow
Ja maar de vraagsteller heeft de HU7500 en daar zit volgens mij maar een enkele tuner in. (DVB-C HD)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung Smart TV opneem mogelijkheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Samsung afstandbediening en Amino Aria 7x CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 9 18 aug 2021
Opneem storing entone Decoders van CaiWay/Delta voor digitale radio en tv. : 5 20 jun 2019
samsung syncmaster p2270hd vindt geen kanalen TV's met ingebouwde Tuners : 6 11 feb 2018
Koppeling entone aan afstandbediening Samsung Hardware instellingen : 6 04 jan 2018
AlphaCrypt IC - Wrong external smart card! Digitale radio of televisie storing : 3 03 nov 2017
Advertentie