obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Instellingen doorsturen van mail
cawul
Ik overweeg over te stappen naar gmail in Outlook.
Regelmatig gedoe over of teveel berichten in 1x (!) of te grote berichten of beide.
Server maakt dan melding - en weigert de mail.
Bij kleine berichten worden die berichten toch doorgestuurd, ben ik achter gekomen.
Bij grote mails, met grote attachments, dan wel, dan niet, je weet het niet.
Via test berichten ben ik er achter gekomen dat de grens bij 15MB ligt (niet 20mb dus).
Enfin, gedoe.

Vandaar dat ik overweeg om Gmail in te stellen.
Ik wil dan de mails naar mijn caiway.nl adres 'geforward' hebben.

Hoe kan ik dat instellen?

zoeken op 'forward' of 'doorsturen' op https://www.caiway.nl/site/nl/klantenservice/internet levert niets op.

thanks
=
 
jj1987
Je moet dat instellen in Gmail. Dat je Gmail account je mails doorstuurt naar je caiway adres.
In Gmail moet een optie zitten forward to. Even zoeken in de instellingen. Dus niet in caiway iets instellen.
Maar denk dat de problemen die je omschrijft er niet mee weggaan. Gmail stuurt ze alleen maar door.
En komen dan uiteindelijk via de caiway servers weer op je caiway email.
Zou gewoon je caiway mail stoppen en lekker Gmail of hotmail adres gaan gebruiken.
Hoe je t went of keert als je via caiway je mail wil blijven ontvangen. Dan blijf je tegen die beperkingen aanlopen.
 
Bakstenen
Ik begrijp het niet helemaal,waarom zou je mails willen doorsturen naar caiway? je kan toch beter gewoon je mails ophalen,of bedoel je dat ook,in outlook weet ik het niet meer ik gebruik Windows live mail en daar kan je gewoon je post van Gmail ophalen of welke andere ook,gewoon net alsdat je Caiway de gegevens instel dan doe je dat nu ook met Gmail of hotmail
 
cawul
Waarschijnlijk verkeerd uitgelegd van mij kant.
a. binnen outlook mijn caiway email adres wijzigen in mijn gmail adres
b. de berichten die nu nog naar caiway sturen - die moeten (voorlopig) dan nog geforward worden naar mijn gmail
(zodat ik die mensen kan informeren)
c. uitgaande mail gaat uiteraard dan vanaf mijn gmail adres.

Omdat ik van de gmail server settings gebruik maak (pop.gmail.com, smtp.gmail.com) zit ik niet te knoeien met
too big or too much mail errors

=
i9rv
=
 
Bakstenen
Dacht ik al, het makkelijkste is dat je in Outlook 2 accounts aanmaakt ,en de mail die dan nog in die van Caiway komt zelf die doorsturen en dan kan je gelijk de afzender een mailtje sturen dat je mail adres is veranderd.
Waarom met de hand? omdat je nooit weet wanneer iemand je een mailtje zend kan ook pas over 5 maanden zijn
 
Bakstenen
Hier wat ik toevallig zag ,http://www.telegraaf.nl/digitaal/22526502/__Mail_doorsturen_naar_Outlook.com__.html
Bakstenen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Bakstenen
Volgens mij is de goedkoopste bijna 100 euro,maar dat terzijde,zelf ben ik niet zo happy met alles "ergens"opslaan je weet nooit wie het zijn en wat er kan gebeuren als deze site ineens weg is ben je al je mails kwijt ,maar ik ben ook van de oude stempel moet ik bekennen.
Ook bedrijven slaan hun boekhouding in de cloud op en dan heb je toch een probleem als er niet betaald wordt zie er dan maar eens aan te komen,dit is wel off topic allemaal.
 
cawul

Quote

Bakstenen schreef:

Dacht ik al, het makkelijkste is dat je in Outlook 2 accounts aanmaakt ,en de mail die dan nog in die van Caiway komt zelf die doorsturen en dan kan je gelijk de afzender een mailtje sturen dat je mail adres is veranderd.
Waarom met de hand? omdat je nooit weet wanneer iemand je een mailtje zend kan ook pas over 5 maanden zijn


Thanks!
Goed idee!
Ik geloof dat dit inderdaad de beste oplossing is.
Een nieuw account toevoegen (gmail) en in de caiway mbx een outlook-regel toevoegen
alles dat binnenkomt doorsturen naar gmail.
=
 
cawul

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Waarom maak je geen ''dropbox account'' of gebruik je een externe Hosted Exchange om daar een externe mail-account te configureren. Dan ben je gelijk wereldwijd online, heb je meer dan 4 e-mail adressen tot een 1gb data voor een kleine 45,- per jaar. ( of tot 10Gb)

Hierin kun je gelijk een IMAP / in en out verkeer regelen welk mail adres gebruikt moet worden.

Hierbij een tip:

https://www.hostnet.nl/email/hosted-e...-bestellen


Dank, Optimizer.
Velen zijn er dolenthousiast over, cloud toestanden. Eerlijk gezegd ben ik dat niet zo.
Bij mij houdt het vlug op bij wat fotootjes, waarvan ik de link aan familie / vrienden stuur en wat screenshots op een fotoshare site, waarvan ik de phpbb code in een forum bericht plak.

Normaalgesproken zou ik hier ook niet aan het 'piepen' zijn, wanneer caiway zijn grenzen wat zou hebben opgerekt. Zoals gezegd, als ik een zooitje berichten forward, gaat de server piepen. Je weet niet of de berichten werkelijk nĂ­et doorgestuurd worden of wel. Bij kleine (tekst) berichten, gaat 'ie piepen, maar zet ze wel in queue en worden ze doorgestuurd (ben ik achter gekomen).
Bij grote mails met attachments - testberichten naar mijzelf gestuurd - gaat 'ie ook piepen, maar b.v. 3x hetzelfde bericht, zelfde attachment, alles even groot, stuurt 'ie er 1 door, de rest, tja.. in de bittenbak denk ik. Je weet dus ook niet of het bericht wel of niet aangekomen is.
Gedoe dus.
Caiway heeft een grens van 20MB, maar mijn tekstloze berichten van 15MB (naar mijzelf) kwamen niet door.
Van gmail naar gmail (van mij nasr die van mijn wederhelft), no problem.
Zoeven een bestand doorgestuurd van: 23,4 MB (24.592.629 bytes)

Inderdaad, bij een bestand (paar .mp4-tjes gezipped) van 25,1 MB (26.383.547 bytes) komt er een venster - "Het bestand dat je probeert te verzenden is groter dan de limiet voor bijlagen van 25MB.
Je hoeft je echter geen zorgen te maken, want je kunt het verzenden via Google Drive."

Op dat moment kan je nog kiezen voor Google drive verzending of niet.
Toegegeven, dat is mail via een browser. voor outlook geldt dat natuurlijk (nog?) niet.

Enfin..
=
 
Bakstenen
Ik verzend tegenwoordig als de bestanden groot zijn,of meerdere foto,s met WE transfer ,de ontvanger krijgt een url waar die op klikt en dan download je zo de bestanden op je pc ,nadeel het bestand blijft maar geloof ik 3 weken erop staan ,maar elk nadeel heeft zijn voordeel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen doorsturen van mail', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Instellingen Nokia glasvezelmodem Instellingen software : 2 11 feb 2023
Wat zijn nou eigenlijk de juiste POP-instellingen? Instellingen software : 4 09 aug 2022
Vreemde mail Algemeen : 1 19 jul 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Advertentie