obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Signaal valt regelmatig weg Schiedam
breaker
Je kan ook proberen om een versterker tussen te zetten. Al jaren geen problemen.
 
Com
De (telefonische) helpdesk van Caiway kan een voorbeeld nemen aan het meedenkend vermogen van breaker Wink (in ons geval dan). We zijn pas 1,5 jaar klant bij caiway, daarvoor altijd adsl gehad. Ben niet bekend met versterkers, weet ook niet of dat het probleem oplost. Ik weet wel dat een splitter het signaal verzwakt maar, het zou gewoon moeten werken zonder storingen. Eerst maar eens kijken wat die metingen zeggen (vrii/zat/zon >>> elke dag ligt het eruit, 5x 10x... heb tijdstippen genoteerd als ik achter de pc zat. Lang niet alles dus). Dan die (2e) nieuwe splitter erop en weer even aankijken hoe het gaat. Hier betaal je dan 90,- + voor... Moeten wij soms verhuizen om een stabiele verbinding te krijgen Caiway ? Volgens Netflix is Caiway 1 vd betere ISP's in NL, als ze daar hun service nou even op aanpassen ben ik ook blij Wink

Off topic; voor zelfs een simpele vraag als; wat het beltarief naar Taiwan is, stond ik 10 min in de wacht. Een ander call agent kon mij niks vertellen over de aanleg van glasvezel in onze buurt; moet u even op de site kijken meneer.......... argh. Heb toen het CIF maar gebeld, die konden mij wel een duidelijk antwoord geven.
 
Com
@ Optimizer.co/Jaco Hage; Bedankt voor deze informatie!

Vorig jaar heeft de monteur er idd de PTS-02kk splitter opgezet met een Tratec RLA75E Cenelec class A coax kabel van 1,5 mtr. We krijgen vd week een servicepakket van Caiway toegestuurd (nieuwe splitter/coaxkabel), dan zou je zeggen dat ze niet weer dezelfde spullen toesturen (kastje>>>muur)? Of moet ik die VFC 2104 zelf aanschaffen? Denk het laatste.

Net als bij adsl; altijd een zo kort mogelijke afstand tussen hoofdaansluitpunt en modem, dat zit wel goed.

Bij ons staat slechts 1 aangesloten tv (beneden). Het belangrijkste is het internet (pc/laptop/gameconsole/smartphone). Als ik het goed heb, is die versterker voor het tv-signaal, meerdere tv's? Corrigeer me aub als ik ernaast zit (kon zo snel niks anders vinden).

Wat betreft router instellingen, ik denk niet dat daar het probleem zit. Daar hebben we nooit problemen mee gehad (tegenwoordig p&p, wijzigt zichzelf meestal), ook niet op de ADSL-verbinding. Aangezien op alle aangesloten apparaten op hetzelfde moment de verbinding wegvalt, is dat volgens mij ook uit te sluiten? Maar zoals je zelf al aangeeft, eerst maar eens aan de slag met bovenstaande punten!

Mocht het hiermee nog niet opgelost zijn, dan zien we jou hier graag een keer over de vloer verschijnen en het allemaal eens nakijken Wink
 
Com
Zal ik doen, bedankt!
 
Schorpioen
Blokkerig beeld op de tv is een normaal verschijnsel bij Caiway.
Heb daar op meerdere tv's in huis last van.
Vorige week Caiway hier nog over gebeld en je krijgt steevast te horen dat het in je eigen bekabeling zit.
Krijg zomaar het vermoeden dat ze het coax netwerk niet meer onderhouden om zo iedereen op glasvezel te krijgen.
Wil best voor de tv over op glasvezel maar je moet dan gelijk het hele pakket nemen en dat wil ik niet.
Nadeel van het alleenrecht op een kabel/glasvezel netwerk, geen concurrentie dus ook geen service.
 
Caiway Webcare

Quote

Schorpioen schreef:

Blokkerig beeld op de tv is een normaal verschijnsel bij Caiway.
Heb daar op meerdere tv's in huis last van.
Vorige week Caiway hier nog over gebeld en je krijgt steevast te horen dat het in je eigen bekabeling zit.
Krijg zomaar het vermoeden dat ze het coax netwerk niet meer onderhouden om zo iedereen op glasvezel te krijgen.
Wil best voor de tv over op glasvezel maar je moet dan gelijk het hele pakket nemen en dat wil ik niet.
Nadeel van het alleenrecht op een kabel/glasvezel netwerk, geen concurrentie dus ook geen service.


Beste Schorpioen,

We willen graag uw melding inzake blokkerig beeld behandelen en oplossen.

Kunt u via een PB uw adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma
Handtekening
Caiway Webcare Team
 
Com
Ik weet dat het netwerk in schiedam nogal oud is en aan vervanging toe is. Ook wat betreft ADSL. Ben blij dat er nu aan gewerkt wordt maar had naar mijn mening wel wat eerder gemogen. Voordat wij hier over glasvezel kunnen beschikken, is het al weer eind 2014...
 
Schorpioen

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Dat coax al 30 jaar in de grond ligt betekend ook net als als ''auto-banden'' dat er een slijtage aan het ''gebruik'' zit. Mede door de capaciteit van het gebruik van o.a. internet verkeer/diensten neemt het input / output verkeer alleen maar toe.
..........
Dus op het gebied van internet / telefonie / VOIP etc stabiliteit zou ik zeggen, snel doen. De connectie van apparaten via vervolg UTP is stukke minder gevoelig dat coaxovernamepunten. Je maand abonnement via Glas is nog voordeliger en sneller dan via coax, en die ''krijg je erbij.


Aan je email adres te zien snap ik dat je het voor de Caiway opneemt en er heel erg positief over bent.
Ik zie ook wel de de voordelen van glasvezel en wil dan ook echt wel overstappen.
Maar. ik wil dan wel een keuze uit aanbieders en pakketten kunnen maken en niet "gedwongen" maar bij één aanbieder terecht kunnen.
Je geeft zelf al aan dat auto banden ook door het gebruik slijten.
Als ik die moet vervangen heb ik echter de keuze uit verschillende bedrijven en zelfs uit verschillende banden merken.
Dat zou met kabel aanbieders ook zo moeten zijn.
Gezonde concurrentie komt de service ook ten goede.
 
Schorpioen

Quote

Caiway Webcare schreef:

Quote

Schorpioen schreef:

Blokkerig beeld op de tv is een normaal verschijnsel bij Caiway.
Heb daar op meerdere tv's in huis last van.
Vorige week Caiway hier nog over gebeld en je krijgt steevast te horen dat het in je eigen bekabeling zit.
Krijg zomaar het vermoeden dat ze het coax netwerk niet meer onderhouden om zo iedereen op glasvezel te krijgen.
Wil best voor de tv over op glasvezel maar je moet dan gelijk het hele pakket nemen en dat wil ik niet.
Nadeel van het alleenrecht op een kabel/glasvezel netwerk, geen concurrentie dus ook geen service.


Beste Schorpioen,

We willen graag uw melding inzake blokkerig beeld behandelen en oplossen.

Kunt u via een PB uw adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma


Waarom zou het nu ineens wel kunnen?
Ik heb vorige week nog contact gehad met de helpdesk en kreeg toen te horen dat het absoluut niet aan de Caiway ligt maar aan de bekabeling in huis.
Typisch dat ik hier de één na de andere klacht over het zelfde probleem lees.

Ik heb vlak na het contactdoos een, bij Caiway gekochte, antenneversterker gemonteerd.
Krijg nu van de helpdesk te horen dat deze versterkers niet goed zijn en dat er een andere gemonteerd moet worden.
Zelf halen bij de Caiway winkel in Naaldwijk en zelf monteren kan niet meer. Moet door een monteur gebeuren. Wie betaald dat?
Mijn zoon is onlangs verhuisd en heeft wel glasvezel van Caiway, omdat dat nu eenmaal in zijn huurhuis zit, genomen.
Bij de vraag over de WiFi modem kreeg hij het advies om er zelf één te kopen omdat de door Caiway geleverde niet goed zijn.

Als Caiway zelf al aangeeft dat de door hun geleverde spullen niet goed zijn. Wat moet ik dan?
 
Adios
Blokkerig beeld op de coaxkabel hoort niet. Heb ik ook niet in Krimpen aan den IJssel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Signaal valt regelmatig weg Schiedam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV herkend signaal niet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 1 02 okt 2023
Regelmatig beeld 2 a 3 seconden zwart Storing : 26 28 aug 2022
Verbinding valt telkens weg CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 01 mei 2022
Web tv valt uit Interactieve TV, Pay Per Event : 16 16 apr 2021
internet valt regelmatig weg Eigen netwerk : 1 16 feb 2021
Advertentie