obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
In dit onderdeel kun je alles bepreken over de digitale ontvangers voor glasvezel van CaiWay/Delta
 Onderwerp afdrukken
Tweede IPTV ontvanger aansluiten
360Degreez
Ha luitjes!

Sinds enkele weken de gelukkige gebruiker van glasvezel in Albrandwaard. Internet werkt probleemloos en walgelijk snel.
De Entone staat op de werkkamer verbonden via een setje powerline adapters van Netgear en werkt prima. (ik lijk een van de weinigen)

Echter zit ik met een probleem: Het zenderaanbod in Albrandswaard is heel erg beperkt, en na de overgang op Cayway is ons pakket zelfs beperkter dan ons oude abonnement bij Cai-Albrandswaard!
Door de beperkte bandbreedte op de coax kabel kan ik nu slechts drie zenders in HD ontvangen, de rest is in (hevig gecomprimeerd) SD.

Om ook op de grote TV in de huiskamer het uitgebreide pakket met 26HD zenders te kunnen ontvangen zou ik een extra HD ontvanger nodig hebben.

Hiervoor heb ik van de week na overleg met Caiway een extra HD ontvanger ontvangen en vanmorgen heb ik daarvoor een extra set powerline adapters plus een gigabit switch gehaald.
So far so good, tot na aansluiten bleek dat de geleverde Humax 5300c alleen over coax kon werken en dus geen meerwaarde heeft tegenover de CAM mudule reeds in de TV gebouwd.

Hierna heb ik Caiway gebeld die excuses maakte voor de foute info en meldde dat een extra Entone vooralsnog "out of the question"is. In de toekomst gaan ze het wellicht ondersteunen.
De switch staat er al tussen, en de Entone in de werkkamer lijkt er geen last van te hebben.

Omdat de coax voor mij geen optie is zoek ik naarstig naar een alternatieve oplossing. Ik heb geen behoefte om elke keer het Entone kastje uit te bouwen als ik beneden even TV wil kijken.
Zijn er andere decoders van derden, en kan ik die zelf configureren om overweg te kunnen met het IPTV signaal van Caiway?

Een duwtje in de juiste richting zou ik erg op prijs stellen!

Groet,
 
Adios
Maar dan ben je wel verplicht om naar hetzelfde programma te kijken in de woonkamer als waar de Entone op staat in de werkkamer toch?
 
360Degreez

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Nee, helaas het multicast streamsignaal idem het macadres voor een extra / andere IPTV decoder wordt niet ondersteunt.
je zou eens kunnen kijken naar een "bridge" die het HDM + IR signaal draadloos transporteert naar een andere ruimte. Dan zou je van 1 decoder op meerdere TV's kunnen kijken. Bij Belkin en Linksys hebben ze een streamTV optie bridge.

Heb je met de powerline geen probleem met evt opname van de entone en iets anders kijken? Ben erg benieuwd naar je input.
Welk type entone gebruik je de 400 of 500 versie?


Hoihoi, bedankt voor je antwoord en tip!

Ik heb de Entone 400 staan, aangesloten via een Netgear XAVB5201 adapter kit. (500Mbit)

Ik heb zojuist even geprobeerd een opname te doen en naar een andere zender te kijken. Hier komt de powerline adapter inderdaad bandbreedte tekort.
Hierop heb ik een speedtest gedaan en kwam op de werkkamer (zolderverdieping) op 37/22Mbps op het interne netwerk.

Hierop ben ik met de tablet en adapter door het huis gelopen en hier en daar een snelheidstest gedaan. Daarbij kwam ik zelfs wanneer de twee adapters op hetzelfde muuraansluiting staan aangesloten (in de meterkast) op 79Mbps write en 89Mbps read. (Zonder adapter direct op de router 581/851Mbit)

De powerline adapters lijken daarbij veel last te hebben van andere apparatuur aangesloten op hetzelfde stopcontact. Een suf ikea led-lampje deed de snelheid in de huiskamer zakken van 36Mbit/s naar 14Mbit/s!! De meest ideale aansluiting is een van de stopcontacten in de gang op de middenverdieping (52Mbit/68Mbit).

Dus zelfs onder de meest ideale omstandigheden weten de Powerline adapters lang niet de geadverteerde snelheid van 500Mbit/s te halen. Ik was altijd al sceptisch over dit soort apparatuur maar had de hoop dat deze inmiddels voldoende doorontwikkeld worden.

Gelukkig is de 37Mbit net genoeg om het TV signaal op de werkkamer te kunnen bekijken. Daar laat ik het maar bij!
 
360Degreez

Quote

OPTIMIZER.CO schreef:

Dat is zo 4K maar dat zou een evt mogelijkheid zijn dat je niet met de decoder door huis hoeft te verschuiven.

ben geen fan van een powerline de levensvatbaarheid is inderdaad instabiel en kort. Maar goed, je hebt den klein geluk dat je fase in huis goed uitpakt.


Inderdaad zo blijkt. Als we echt de opnamefunctie willen gebruiken ontkom ik er niet aan om als last resort kabels te trekken echter lijken de PVC pijpen redelijk verstopt, zelfs de trekveer komt er met geen mogelijkheid doorheen.
Wellicht dat ik even contact met je opneem mocht dit project toch doorgang gaan vinden.

Vooralsnog bedankt voor het meedenken!
 
Adios
Wat ik niet snap is dat Caiway slechts 1 IPTV ontvanger mogelijk maakt per huishouden, maar het coaxgebeuren tegelijkertijd zo op een zijspoor zet. Caiway heeft zelf gezegd capaciteitsproblemen te hebben op de coaxkabel.

Ik snap er zo langzamerhand geen bal meer van.
 
360Degreez

Quote

4K schreef:

Wat ik niet snap is dat Caiway slechts 1 IPTV ontvanger mogelijk maakt per huishouden, maar het coaxgebeuren tegelijkertijd zo op een zijspoor zet. Caiway heeft zelf gezegd capaciteitsproblemen te hebben op de coaxkabel.

Ik snap er zo langzamerhand geen bal meer van.


Klopt, je word eigenlijk een beetje genaaid. Vooral als hier bij de reservering van het pakket nog niets over genoemd word.
Wel heeft Caiway aangegeven druk te zetten op de gemeente om het kabelnetwerk de nodige updates te geven om zo een grotere bandbreedte over de coax-kabel mogelijk te maken.

Onze gemeente kennende zal hier wel weer een aantal jaar overheen gaan!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tweede IPTV ontvanger aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv ontvanger verbinden met deco X50 mesh Storing : 1 08 okt 2023
DFN-Amigo7x3 Android TV-ontvanger op komst CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 1 15 sep 2023
iptv Interactieve TV, Pay Per Event : 1 27 aug 2023
Lokale omroepen worden toegevoegd aan IPTV Interactieve TV, Pay Per Event : 1 03 jul 2023
IPTV werkt niet meer Interactieve TV, Pay Per Event : 2 30 jan 2023
Advertentie