obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
browser traag. instellingen?
Ivanvanduuren
mensen,

Benieuwd of jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Sinds kort overgestapt van coax naar glasvezel.
Router: Sitecom X4 300N

Nu haalt mijn up en download zelfs via wifi goede snelheden. netjes 75/75.
Toch valt ons op dat browsen (ongeacht via firefox, IE of chrome) gewoon stukken trager gaat dan destijds via coax en linksys router. Zelfs zo traag, paar seconden om van pagina te wisselen, dat het begint te ergeren.
Zou dit in de instellingen kunnen zitten?
De volgende dingen vond ik in dit forum en heb ik als gedaan:
-wifi op ander kanaal mbv inSSIDer.
-Hardware acceleration aan
-cloud security uit.

Iemand tips om dit te verhelpen?

Alvast bedankt,
Ivan
 
Ivanvanduuren
Ik begrijp dat er verschil is in "kwaliteit" routers. Toch lijkt me hier iets anders aan de hand.
Het kan toch niet zo zijn dat browsen vele malen trager gaat dan in de oude situatie (Linksys wrt54g2).
We praten hier echt over zeer traag, soms een seconde of 5 voor een google zoek-opdracht.
 
Ivanvanduuren
Zowel via wifi als bedraad. Zowel op twee verschilldende laptops las smartphones en een tablet.
Verder is de wifi verbinding buitengewoon goed. Bedraad 80/80 ---->wifi ca. 72/72 dus weinig verlies.
 
Ivanvanduuren
max. 5 devices. meestal 1 of 2. Gisteren even geprobeerd met 1. Maar dit maakt geen verschil.
 
Ivanvanduuren
Helemaal niemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
erlinden
Het hangt er een beetje vanaf wat traag gaat.

Wat je zou kunnen proberen is geen gebruik te maken van de DNS forwarder van je router, maar op de clients (eventueel via DHCP) alleen de DNS servers van (bijvoorbeeld) OpenDNS in te stellen. Dit kan al wat tijd/performance schelen.

Verder zou het goed zijn om te kijken of dit gedrag met de router te maken heeft. Makkelijkste is om een kabel van je laptop direct in het modem te doen (eventueel modem uit en aan) en controleren of het gedrag nog steeds optreedt. Houdt rekening met het feit dat je je pc daarmee niet uitsluit!

En natuurlijk controleren of er een firmware update van je router beschikbaar is.

Tot slot kan je ook nog de oude Linksys router terugplaatsen (als je deze nog hebt)...
 
wsliggers
Je hebt gelijk denk ik ook, het zou niet aan de router mogen (kunnen) liggen. Je internetsnelheid is OK. Ik zou het meer zoeken in de PC-kant en dan de beveiliging. Het lijkt er op dat als de 'authentication' OK is de snelheid ook OK is. Welk OS heb je, staat Windows Defender soms aan: altijd uitzetten!! Mischien ook 2 firewalls aan? Van je Internet Beveiligings SW EN de Windows Firewall??

Toch zou het niet onverstandig zijn om de oude router weer aan te sluiten. Zijn de problemen verdwenen, dan kan het een beveiligingsinstelling van de Sitecom zijn.
Gewijzigd door wsliggers op 19 december 2013, 20:47
 
Bakstenen
Ik heb een Eminent EM4544 Wireless-N Router, 300Mbp maar met die router haal ik maar 92,9 MBIT/dec down en 85,3 up maar zonder router 170,2 en 107 .
Dus ergens is er iets niet goed, maar waar kan ik de instellingen vinden zodat deze het wel goed doen,volgens de handleiding van Eminent is het DHCP + mac adres of is dit niet goed?
 
Bakstenen
Dan blijkt dat ik beter ben in metselen dan elektra, ik dacht 300 dat is snel genoeg,dus 300 is geen 300, wat ik nu heb is ook genoeg maar was benieuwd waarom ik die snelheid niet haalde.
Bedankt voor je reactie.
 
Ivanvanduuren
Mijn probleempje voor wat betreft traag browsen is opgelost. Bleek inderdaad dat windows firewall+avast firewall beetje veel van het goed is. eentje uitgeschakeld en alles gaat 5 keer zo snel.
Verder viel me op dat bij een speedtest, de downloadsnelheid direct richting de tachtig ging, maar in de minuut erna langzaam terugliep naar 0.
Modem gereset en ook dit is opgelost.

bedankt allemaal
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'browser traag. instellingen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Traag internet. CaiWay/Delta Glasvezel internet verbindings problemen : 1 28 mei 2023
Instellingen Nokia glasvezelmodem Instellingen software : 2 11 feb 2023
Wat zijn nou eigenlijk de juiste POP-instellingen? Instellingen software : 4 09 aug 2022
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
Eigen (Fritzbox) modem instellingen Hardware instellingen : 4 28 jan 2022
Advertentie