obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing opsporen.
surfingjohn
Ik wil je niet ontmoedigen, maar jouw problemen zijn identiek als zo veel abonnees in Gouda hebben. Dit is ook niet van de laatste tijd, maar dit is al jaren aan de gang. Infrastructuur van de Rekam is op zijn zachts gezegd gammel, aangezien Caiway hier gebruik van moet maken, kunnen zij dit niet alleen oplossen en de Rekam doet verder hier ook niets aan.
Kijk eens op diverse klachtensites, je schrikt je rot van het aantal klachten.
Met mijn klachten ben ik tegen een muur aangelopen, frustraties van hier tot Tokyo, enige wat ik nog kan doen is wachten tot mijn abonnement afloopt en dan direct weg wezen.
 
Adios
Rekam coaxnetwerk hoort gewoon thuis in het museum. Totaal verwaarloosd. Als je een wijkkast open maakt schrik je je een hoedje.

Nog antieke rijgsystemen in hele delen van Gouda. Terwijl de andere kabelaars al dertig jaar geleden over gingen naar ster.
 
Marctraider
Het probleem lijkt opgelost, het lijkt er ook op dat ze weer gegraven hebben. had liever gehad dat ze gewoon de hele kabel vervingen want dit gaat geheid weer problemen geven over een paar jaar.

Hoe bedoel je rijgsysteem versus ster?

Ben er bijna zeker van dat ik een enkele en individuele kabel heb direct na de wijkkast (woon er ook maar een kleine 30m vandaan.)

Anyway, de aanhouder wint, als er weer problemen zijn kunnen ze weer lachen. Laat me niet zo gauw wegjagen Wink Totaal is rekam wel 10+ keer geweest, en caiway service komt ook,niet zo gauw van me af dus Smile
 
Murgen

Quote

Marctraider schreef:

Heb weinig keus, naar DSL overstappen gaat helaas niet. (tenzij het mogelijk is om twee DSL lijnen op een telefoon kabel te hebben)


Tip: kijk in je meterkast of de inkomende telefoonkabel 2 aderparen heeft. In dat geval kan je DSL aanvragen op het tweede (reserve) aderpaar. Let er wel op dat ze je goed begrijpen om te voorkomen dat ze je eerste aderpaar kapen en het abbo erop voor jou gaan opzeggen. Ik heb een slechte ervaring met ConceptsICT, nu KPN, en een goede ervaring met XS4all.nl
 
Marctraider
Helaas ik heb dit al bekeken. Er komen inderdaad 2 aderparen uit, maar alle pogingen om te vragen of deze ook werkelijk zijn aangesloten resulteren in het verhaal dat ze helaas niet zijn aangesloten.

Waar ze niet zijn aangesloten, geen idee. In de staat? voor mijn deur? Ergens in een wijkkast? Ze doen er een beetje vaag over.

iig niet aangesloten dus dat nemen we maar aan. Wat ik zelf heb vernomen is dat als je het toch wilt aansluiten mag je eerst een tweede telefoon lijn aanvragen, vooralsnog ligt dit nergens voorhanden, nergens een formulier of online waar je dit kan doen. Alsof ze liever niet willen dat je dit aanvraagt want dat gaat kun namelijk veel geld kosten.

Het andere wat ik vernomen hebt is dat KPN wettelijk wel verplicht is om een kabel te planten als er geen telefoon lijn aanwezig is, maar geld dit ook voor een tweede lijn?

Ik vraag het me af. Hoe dan ook, ik zou niet weten waar te beginnen, en zelfs als het lukt, zowel KPN en anderen weten zogenaamd niet waar je het over hebt, het is alsof het bijna nooit voorkomt dat mensen dit aanvragen. Het is zeer vaag overal wanneer het op een tweede lijn aankomt.
 
Lexeman
Ik heb precies hetzelfde probleem met Ariss TM 722B.

Kreeg nieuwe splitter en coax voor naar de modem. Geen verschil.

Telkens traag internet of wegvallend signaal, na herstart weer even stabiel.
 
Marctraider
Het probleem is gelukkig al maanden verholpen.

Probleem? Defecte versterker ergens in de grond.


het heeft 20 mails, 50 twitter berichten, 20 telefoontjes, 1 bezoek caiway, 10 bezoeken rekam, nieuw AOP kastje, nieuwe koppeling, 2 nieuwe mdems, weken lange analyzes, en 15 weken gekost om het eindelijk voor elkaar te krijgen. (ik overdrijf niet)

Applaus voor Rekam en Caiway! Misschien een tip, als iemand aangeeft verstand van zaken te hebben zou het jullie sieren om gewoon alle standaard procedures achterwege te laten dat zou een hoop onkosten schelen aan jullie kant en een hoop irritatie.

Zo zie je maar, de aanhouder wint. Caiway/rekam kan wel degelijk stabiel internet leveren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing opsporen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie