obey-robots.txt
05 December 2016, 17:31
Navigatie
Ledenenquête
Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet.

Hey CaiWay update de TV app en rap wat!
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Hey CaiWay update de TV app en rap wat! 83% [24 stemmen]
83% [24 stemmen]

Lollipop? Koop lekker een IOS gsm.
Ledenenquête: Caiway Multiscreen TV app ondersteunt Lollipop niet. Lollipop? Koop lekker een IOS gsm. 17% [5 stemmen]
17% [5 stemmen]

Stemmen: 29
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 15 jul 2015

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
CaiWay Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Router werkt niet op glasvezel

MartinG
Ik heb Caiway-glasvezel aangesloten en heb internet op de bedraad aangesloten pc, maar heb problemen met het aansluiten van overige pc’s bedraad en diverse apparaten draadloos. Ik heb een router Sitecom X8 AC1750, dus de uitgebreidere variant van de router die Caiway adviseert en levert (X4).

Als ik de pc direct op het glasmodem aansluit is de verbinding en snelheid goed.

Ik heb de Caiway-gebruiksaanwijzing voor de installatie van de X4 gevolgd, dat is erg basaal en moet toch wel hetzelfde zijn voor een X8 dacht ik.

Als ik de router ertussen zet en de pc aansluit op poort 4 van de router heb ik geen internetverbinding meer.

Volgens het netwerkoverzicht hebben de bedrade pc’s en ook de draadloze apparaten (laptop, ipad) wel verbinding met de router. In het DHCP-status overzicht van de router kom ik de apparaten dan ook tegen. Maar heeft de router geen verbinding met het internet.

Diverse tips van deze site heb ik opgevolgd:
• op de router ingesteld: dynamisch ip-adres en het MAC-adres gecloond
• hardwareversnelling op ‘aan’;
• de sitecom- cloud ‘uit’;
• het hele systeem (diverse malen) gereset door de stroom van het modem en de router te halen.

Zijn er nog meer dingen waar ik iets mee moet? Ik weet het nu niet meer.....

PS de router is twee maanden oud en werkte prima op Caiway-coax internet.
 
rhuijben
Heeft de Router een factory reset functie? Soms resetten die net wat meer dan zelf de modes aanpassen vanaf een vorige configuratie. Voor de meeste consumer routers zou de glasvezel configuratie (dhcp extern en intern) ongeveer de default moeten zijn.

Hardware versnelling is alleen interessant voor de wifi en het nut is afhankelijk van wat je wilt verbinden. Heel soms werkt het ook alleen tegen. (Anders stond het altijd wel aan)
@lpt1nl - (Open source) software developer voor CollabNet Inc.
AnkhSVN.net - Subversion Support for Visual Studio
 
MartinG
Dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd, diverse malen en in verschillende volgordes met modem-reset etc. Nog steeds geen verbetering.
 
MartinG
Beste mensen, het probleem is opgelost. Er kwam een Caiway monteur langs en die had het zo geregeld.
Wat blijkt...bij glasvezel van Caiway en de Sitecom X8 moet de hardwareversneller UIT staan. Toen dat gebeurd was, slechts één vinkje, werkte het systeem bedraad en draadloos probleemloos...
Ik heb er twee pc's en een playstation bedraad op en 4 smartphones en 1 i-pad...

Zijn toelichting was dat de X8 al snel is van zichzelf dat de hardwareversneller tot conflicten en storing leidt.
Overigens moet bij de standaard door Caiway geleverde Sitecom X4 de hardwareversneller wel AAN staan...

Los daarvan kreeg ik van de Sitecom helpdesk na een aantal dagen bericht dat het probleem met Caiway glasvezel en de Sitecom X8 hun bekend was. Er wordt naar een oplossing gezocht die in nieuwe firmware verwerkt wordt. De laatste firmware (1.3) heeft dat nog niet.

Zo kwam eindelijk een einde aan weken puzzelen. Ik heb alle instellingen van de router maar even in een bestandje gezet. Je weet maar nooit...
Dank voor het meedenken en wie weet heeft iemand nog wat aan de oplossing.

MartinG
 
Henk49
Ik liep gisteren tegen hetzelfde probleem aan. Dankzij de vermelde oplossing (hardwareversnelling uitzetten) was dit toch vrij snel opgelost.
Ik ben dus heel blij met dit bericht!!Thumbs Up
 
DennisvG
Bij mij viel eens in de zoveel dagen de verbinding ook spontaan weg. Heb nu hardwareversnelling op mijn Sitecom X6 N900 ook uitgezet om te kijken of dit helpt. Ik zie in ieder geval al een verbetering bij een oudere laptop met nog een 100 Mbit kaart. Als ik die aansloot dan knalde mijn verbinding er binnen 20 minuten al uit. Opgelost door hem alleen via wifi te gebruiken, maar ja, ik heb niet overal in huis goed ontvangst.
Met hardwareversnelling uit deze laptop weer met een netwerkkabel aangesloten. Verbinding is er nog niet uitgeklapt. Hopelijk blijft het zo.

Bedankt voor de tip
 
wvd2015
Ik had dus precies hetzelfde probleem.
Alles werkte perfect met mijn coax verbinding, zelfs tot aan de wissel van coax modem naar glasmodem maar daarna geen internet.
Ook met een directe kabel verbinding tussen de pc en het modem werkte het prima zoals hierboven omschreven, maar na de router er tussen te hebben gekoppeld ... geen internet meer.

Caiway klantenservice gebeld en ruim 45 minuten aan de telefoon gezeten, en.... sorry meneer uw router is toch echt defect.. grrr. zo moe van zulke mensen bij een klantenservice.
Ben blij dat er dus ook nog monteurs van caiway bestaan die er meer verstand van hebben.
Jammer dat ze voor zulke vaak voorkomende problemen met een betere router dan zij zelf voorschrijven, geen oplossing hebben en dit dus niet bekend is bij de klantenservice.
Hopelijk lezen zij ook dit forum en is het misschien een idee om dit aan iedereen in het klantenservice team kenbaar te maken door middel van een mailing...

In ieder geval bedankt voor deze oplossing MartinG Thumbs Up
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router werkt niet op glasvezel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
glasvezel modem / converter CaiWay Glasvezel modem 10 11 november 2016, 09:22
Gebruikersnaam of wachtwoord klopt niet Storing 2 25 oktober 2016, 16:34
Pay per event, Wedstrijd staat niet in de lijst? Interactieve TV, Pay Per Event 5 23 oktober 2016, 08:54
hoge telefoon tarieven glasvezel Wat verandert er? 3 19 oktober 2016, 13:08
Entone 515 - kan opname niet verwijderen CaiWay Glasvezel digitale ontvangers 4 17 oktober 2016, 14:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| flipje00:24:20
| Airrider01:26:37
| Highway01:27:49
| Offline02:50:59
| The red rooster03:28:27
| vossoft05:32:17
| 2fast4u07:41:20
| arievree09:01:58
| Fredy09:31:06
| Sandwedge21:11:56
Advertentie
www.optimizer.co.nl
Caiway Partner & preferred netwerk installateur.
Tel Nr. 0174-768333
Laatste Artikelen
| Eigen Email adressen...
| Dikke pluim
| Doek valt definitief...
| Goedkope oplossing v...
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 oktober 2016, 21:18
Caiway storing op storing met de email en nu ook ligt caiway.nl eruit.

18 oktober 2016, 12:42
Langdurige kwestie deze mailstoring...

14 oktober 2016, 22:57
Mail zou het weer doen? Ik zie nog nix ... Shock

14 oktober 2016, 17:22
Is de mailserver van "kabelfoon.nl" in storing? Cry

31 augustus 2016, 21:47
Antenneversterker voor caiway kabel met glasvezel voeding kapot ook bij caiway te krijgen.