obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Samsung 8000 Serie geen op tv
rhuijben
Kan je hier iets mee?

Met name de stap bij 'kanaalbron' was voor mij eerst onduidelijk.

WP_20131007_001
WP_20131007_002
WP_20131007_003
WP_20131007_004
WP_20131007_005
WP_20131007_006
WP_20131007_007
WP_20131007_008
WP_20131007_009
WP_20131007_010

Dit zijn +- de stappen die ik genomen heb. Als STB heb ik mijn C7140 geselecteerd, maar ook als die uit staat werken de stappen hier.
 
rhuijben
Misschien nog een nuttige toevoeging: Ik heb ergens gelezen dat sommige features het niet goed doen als je nog geen Samsung account hebt. Dat zou je nog kunnen proberen.
 
stefanox
yes!!!!! het werkt!!!
had idd niet goed gekeken, IR ertussen huppa en het werkt!
heb nu wel de andere vensters gevuld met programma's
houdt dit nu in dat ik de oude humax box ertussen moet houden? want dat is me een partij slecht beeld, en ook de interface van die oude humax box op de tv is echt niks waard
Gewijzigd door stefanox op 07 oktober 2013, 15:47
 
rhuijben
Mooi Smile

Ik vermoed dat het IR kabeltje wel nodig is, maar die decoder (=stroom gebruiker) zou ik opruimen. Ik kan me niet voorstellen dat je daarmee nog zou willen kijken met zo'n tv Smile

In de Scart kabel zit geen vrij informatiekanaal dat gebruikt zou kunnen worden en het werkt hier ook prima met de PVR helemaal uit. Alleen direct Caiway ondersteuning zou handiger zijn.


Ik blijf de PVR wel gebruiken voor opnames: wel zo handig met twee losse tuners...

Het Samsung Smart TV platform ondersteunt standaard al PVR als je een snel genoege externe harddisk/memorystick via USB op de TV aansluit (Zie e-handleiding), maar dan kan je niet een kanaal opnemen en een ander kanaal kijken.
 
stefanox
net er eens tussen uit gehaald er weer rechtstreeks coax in de tv,
dan blijft hij dus zeuren dat als je een kanaal kiest vanuit "op tv" hij dus uiteraard na extern gaat, er daar zit dus niks meer tussen, dus geen signaal melding krijg je dan,
nou vraag ik me af, de daadwerkelijke informatie waarmee hij de kanalen venstertjes vult, haalt hijdat uit de decoder??
of blijft hij de informatie gewoon binnenhalen via de coax ook als de decoder er tusssen uit is?
 
rhuijben
De daadwerkelijke gegevens haalt hij via internet op bij Ziggo of Samsung vermoed ik.

Via de Scart interface kan hij ze niet krijgen (dat is qua signalen onmogelijk; en al helemaal met zo'n oude box) en de digitale EPG gebruiken zou wel heel onlogisch zijn.

Een kanaal kiezen in 'Op TV' is met deze instelling switchen naar de externe bron en daar IR signalen naar sturen, dus dat zal niet gaan tot Caiway het direct ondersteunt.
 
stefanox
Dus voor de goede orde, de oude box kan er tussen UIT.
en de IR ertussen laten??
 
rhuijben

Quote

stefanox schreef:

Dus voor de goede orde, de oude box kan er tussen UIT.
en de IR ertussen laten??


Dat is precies wat ik in jouw plaats zou doen...
Ik kan me niet voorstellen dat hierdoor de informatie in het menu weg zou vallen.
 
stefanox
hmm toch wel, sommige vensters laadt die niet in, nu heb ik de IR er tussen vandaan gehaald,
dus de IR moet er wel tussen dan?
 
stefanox
25k7vrk

dit is het geworden, laadt idd goed zonder de box en de ir er tussen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung 8000 Serie geen op tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen verbinding met camera's Algemeen : 2 21 mrt 2024
Sommige apparaten geen verbinding met wifi Eigen netwerk : 1 31 jan 2024
Geen verbinding meer met FTP server na wijziging IP adres door Delta Instellingen software : 2 04 sep 2023
Geen ontvangst van radio WDR3 en WDR4 Analoge radio of televisie storing : 2 23 jan 2023
Alle herhalingen worden opgenomen als je een serie opneemt Digitale radio en televisie, tips & truuks : 2 14 sep 2022
Advertentie