obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld internet storing, verbindings en storings problemen met Caiway Glasvezel in dit onderdeel.
 Onderwerp afdrukken
Glasvezel DNS probleem !?
HenkK
Afgelopen week met wat hindernissen CaiWay Glasvezel geïnstalleerd. Uiteindelijk werken telefoon en televisie naar behoren. Internet nog niet.
Sitecom router (geleverd door CaiWay) gekoppeld aan glasmodem. De draadloze verbinding tussen laptop en router komt steeds keurig tot stand. In Windows 7 wordt aangegeven dat er verbinding is. Soms werkt Internet normaal, maar vaak zijn de pagina's niet bereikbaar. In het netwerkcentrum het bekende rode kruis. Gebruik ik ipconfig/dnsflush of ipconfig/renew en laat de verbinding tussen laptop en router opnieuw opbouwen, dan werkt alles weer.
Bij opnieuw opstarten van laptop lijkt er eerst goede verbinding te zijn. Snel daarna ontstaat weer het rode kruis: er is wel verbinding, maar er kunnen geen pagina's gedownload worden. Het lijkt mij een DNS-server probleem. De DNS instellingen van de verbinding staan volgens aanwijzing van Caiway, géén vast IP-adres en géén vast IP-adres voor de DNS-server. Later OpenDNS geïnstalleerd. Dat werkt niet helemaal betrouwbaar en vlekkeloos.
Iemand een idee hoe hier uit te komen?
 
HenkK
Dag Optimizer,

Dank voor je snelle antwoord.

Begrijp ik goed dat in eerste instantie glasmodem, router en PC opgestart worden zonder
dat ze met elkaar verbonden zijn door netwerkkabels?

Ik kan je advies pas over een paar dagen uitvoeren.
Woon zelf niet op het adres waar het probleem zich afspeelt.

Groet,

Henk
 
HenkK
Dag Optimizer,

Ik hoor zojuist dat de internetverbing nu ineens wel stabiel geworden.
Heb het nog niet met eigen ogen gezien, maar het klinkt als een wonderbaarlijke genezing.
Misschien moest er een nachtje over heen gaan.

Groet,

Henk
 
HenkK
Dag Optimizer,

Vanavond de macclone uitgevoerd. Verbinding komt nu gewoon draadloos tot stand en lijkt op het eerste gezicht stabiel. De snelheid is nog te laag. Dat wordt de volgende actie.

Groet, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Glasvezel DNS probleem !?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
Kan mijn modem( glasvezel) niet activeren. Wel internet CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 2 11 feb 2023
Fritz!Box 5490 instellingen voor Delta glasvezel Hardware instellingen : 4 31 mei 2022
DVB-C via Caiway glasvezel? CaiWay/Delta Glasvezel digitale ontvangers : 4 10 nov 2021
TV op glasvezel loopt 25 seconden achter Snelheid : 11 24 sep 2021
Advertentie