obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
CaiWay/Delta Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » CaiWay/Delta verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing in Goverwelle
Herdervriend
Goed, weer een update van mijn kant.

Afgelopen week vrijdag is er, na maanden eindelijk, een monteur langsgekomen. Veel voor elkaar gekregen, al zijn de problemen nog steeds niet opgelost, maar er is wel veel duidelijk geworden. Tevens hoefde ik gelukkig pas te betalen bij de volgende keer als we de kabel voor de TV gaan vervangen. Maar goed aangezien deze topic alleen internet-gerelateerd is.

Gingen dus eerst naar mijn kamer zodat ik kon laten zien wat er gebeurde als ik video's upload na Youtube. En toevallig op dat moment doet internet t wel goed, altijd zo als je eindelijk hulp krijgt voor iets dat t probleem er niet meer is, serieus irritant, maar geen probleem. Had nog een iets wat ik wou laten zien, t uploaden van foto's naar DeviantART. En ja hoor, daar kwam de storing. De monteur gaf me als tip FTP te gaan gebruiken. En dus dat uploaden van foto's naar DeviantART is opgelost! Daar ben ik wel blij mee naar ongeveer 5 maanden niks geĆ¼pload te kunnen hebben. Werkt tevens nog idealer ook dan de andere manier trouwens. Dus geweldig.

Goed, volgend probleem was me zusje, die met haar mobiel geen WIFI verbinding kon krijgen. (Officieel niet echt t probleem van Caiway, maar goed we pakten het wel aan.) Dus gingen we de router bekijken. En toen werd wat anders duidelijk. Namelijk dat we dus 2 routers hebben in dit huis (wisten we al). Maar dat beiden routers op t netwerk aangesloten zaten. (Wij dachten dat die ene router voor WIFI echt alleen WIFI deed. Maar duidelijk was dat dus niet zo). Dit kon mogelijk dus ook t probleem veroorzaken. Dus de monteur heeft dat gefixt, de router is nu alleen voor WIFI. Zoals wij t ook wouden hebben. Dus nu werken we eindelijk in dit huis ook echt op onze eigen WIFI netwerk en niet dat vd buren.

Toen gingen we beneden de tv problemen aanpakken. Verhaal sla ik over. Maar wel werd duidelijk dat er in de meterkast, waar dus de modem hangt en alle kabels na toe gaan. Er dus behoorlijk wat mis was gegaan. Bij de vorige installatiemonteur door of een Rekam of Caiway monteur, weten t ff niet meer zeker. Zijn de kabels wel geplaatst. Maar niet op de manier zoals t hoort. (Volgens de monteur moest zo'n zilverkleurig iets rondom zitten en dat was niet zo. Tevens bleek er een knak in te zitten of zo). Goed monteur heeft alle kabels vervangen zodat t nu wel zit zoals t hoort.

Positieve punt is dat nu ons WIFI netwerk stukken sneller is geworden, bijna dubbel x zo snel. Maar negatieve is dat t internet probleem zelf nog steeds gaande is. Internet blijft maar vastlopen. Goed, positieve is nu wel dat Caiway nu echt niet meer kan zeggen dat t aan ons ligt.

Monteur was trouwens erg aardig en pakte t tenminste aan. Leerde me ook nog wat dingen bij ookSmile Ik hoefde voor deze afspraak niet te betalen. Immers maken we een vervolg afspraak voor het kabelprobleem met de tv. (Daar blijkt dat achter de muur een kabel zit, volgens mij de coax. die er dus al 20 jaar zit. Die is aangetast door vochtigheid. Hij noemde t een verzonken kabel. De gedeelte wat koperkleurig moest zijn was helemaal zwart. En dus moet die kabel vervangen worden. We zullen gebeld worden voor die afspraak en de kosten die daar worden gemaakt moet ik betalen. Volgens hem kost t maar n uur werk, dus iets van 60 euro. Dus ja.)

Maar goed. De vraag blijft. Wat zorgt er nu dan in godsnaam nog steeds voor de internetproblemen.

Persoonlijk denk ik dat t echt aan die Rekam gedoe ligt. Maar ja, probeer dat maar eens te bewijzen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing in Goverwelle', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Langdurige storing doorgifte BBC 4 op TV-kanaal 139 Storing : 1 22 mrt 2024
Werkzaamheden Caiway veroorzaakt storing met dubbel NAT probleem Werkzaamheden : 17 24 aug 2023
storing wordt maar niet opgelost Storing : 1 24 jan 2023
Internet Storing Glasvezel Lunteren 28 sept 2020 18.00-24.00 Storing : 17 01 dec 2020
Frequent storing - balken - blokjes etc. Storing : 4 22 sep 2020
Advertentie