obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier resultaten van speedtests!
 Onderwerp afdrukken
Sneheid met Aus RT-N66U
robertjk
Goedendag allen,

Sinds deze week ook in het bezit van 150/150 glasveszel internet. Laptop direct aan het modem, wordt de snelheid met gemak gehaald.

Nu heb ik enige maanden geleden een ASUS RT-N66U router gekocht. Met het idee om deze ook in te zetten als ik over kan stappen naar glasvezel interenet.

Als ik de router er tussen zet dan zakt mijn snelheid naar ong 100/1000. Het lijkt er op dat de WAN poort van de router niet hoger gaat dan 100Mbps. Maar ik kan dit mij niet voorstellen. Ook is de router voorzien van de nieuwste firmware.

Onlangs stond er een test van routers in de computer totaal, hier wordt gesproken over een WAN/LAN doorvoer van ruim 924Mbit/s. Dus dit zou volgens mij ook niet de oorzaak kunnen zijn.

Aan de verbindingen/bekabelingen in huis ligt het niet. Heb de verbinding ook getest met de "Caiway"-Router van de buurman. Snelheid weer ruim boven de 150Mbit/s.

Wie heeft er tips om de snelheid te verhogen of soortgelijke ervaringen?
 
erlinden
Weet je zeker dat de Asus WAN poort niet gefixeerd staat op 100Mbps?
Heb je in de router gecontroleerd of de netwerkpoorten op de juiste snelheid verbinding hebben?
Zou je jouw router een keer bij de buurman kunnen testen?
 
robertjk
De instelling van de WAN poort is geen instelling in de router.
Mede omdat in de specificiaties staat dat de interface tussen WLAN en LAN 900Mbps is moet het volgens mij gewoon kunnen.
Inmiddels heb ik de router als RMA terug gestuurd en verwacht deze week een nieuwe.

Ben benieuwd of dit verbetering geeft

In de tussentijd heb ik van marktplaats de caiway sitecom router gekocht, deze haalt de 150MB fluitend..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sneheid met Aus RT-N66U', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Asus RT-N66U of een andere router CaiWay/Delta kabel modems, Motorola, Arris, etc. : 44 23 sep 2015
Advertentie